úterý 6. února 2018

To nej za rok 2017 - skincare

Ahoj, jak jsem slíbila, mám tu dnes pro vás oblíbence pečující kosmetiky za uplynulý rok. V předchozím článku jsem také psala o tom, že skincare používám z velké části přírodní. Chemické produkty mi vlastně nikdy nevyhovovaly a mé pleti nesvědčily. Navíc většina (a to bohužel i high end) chemické pečující kosmetiky není z mého pohledu složením tak kvalitní jako právě ta přírodní a neobsahuje tolik pleti prospěšných a tzv. aktivních látek. Nejsem chemik, ale na tohle mi stačí selský rozum a také pohled na první příčky složení a samozřejmě na mou pleť po použití chemického vs. přírodního přípravku. Neříkám, že je to tak u všech „komerčních“ značek, ale většinou u nich na prvních příčkách ve složení najdeme krom vody jen minerální oleje, silikony, velký podíl glycerinu a někde vzadu se až krčí prospěšné látky (no někdy chybí úplně). Co se týče přírodní kosmetiky, samozřejmě se také zde vyplatí mrknout na INCI, pokud ale vybíráme dobře, pak je např. krém složen obvykle z hydrolátu, prospěšných přírodních olejů, másel, vitamínů, skvalanu, aloe vera, kyseliny hyaluronové apod. Někdo se maže celý život Niveou a Indulonou, někdo Chanelem, někdo hledá přírodní skvosty, každopádně nikomu nic nehaním, sto lidí, sto chutí a tak to má být.


Čištění:

Alverde – Mycí krém se sprašem
Jemný mycí krém obsahuje spraš a je vhodný na problematickou pleť. Téměř nepění a je velmi jemný. U mycích produktů, které z pleti ihned opláchneme nepreferuji nějaké super složení, v přírodních vodách ale zůstávám. Podmínkou je jen aby pleť omyl, zbavil líčidel a to mi stačí. Na oči jej nepoužívám.
Alverde – Mycí pěna jablko a limetka
Miluju tenhle systém, kdy z pumpičky dávkujete rovnou nadýchanou pěnu. Moc mě to baví. Pěna svěže voní, je příjemná, opět ji používám jen na pleť obličeje k opláchnutí make-upu, pudru a nečistot. Na oči nepoužívám.
Saloos – Konopný olej
Po omytí obličeje vodou a mycím krémem nebo pěnou, následuje doodlíčení konopným olejem. Občas ho prostřídám s jiným nekomedogenním olejem, např. hroznovým. Odličuji s ním vše včetně očí. Dolů sundá veškerý make up, stíny, řasenku i odolné rtěnky.
Hydrolát – Pomerančový květ
Tento hydrolát nádherně květinově a jakoby hořce voní. Pozor nejedná se o vůni pomeranče jako takového, nýbrž jeho květu. Vůně je i docela silná a moc mě baví.
Používám jej: 1) jako podklad pod skvalane, nebo jiný olej, pokud mám zrovna náladu a nemažu krémem
2) jako příjemné osvěžení a závěrečnou péči až po aplikaci krému, vlastně takovou voňavou tečku
3) k namíchání jílové pleťové masky a pro její „oživení“ aby nezasychala tak rychle
4) k dočištění pleti (většinou ráno)
Karel Hádek – Pleťová voda hřebíček
Pleťové vody od p. Hádka mám moc ráda vyzkoušela jsem jich celou řadu. Všechny vnímám jako dost podobné, ale nejčastěji jsem se vracela k hřebíčkové. Používám vždy ráno, kápnu na vatový tamponek a očistím obličej i oči. Voda je příjemná, voňavá a nemám jí co vytknout.
Koloidní stříbro
Tohle je přímo zázrak pro problematickou pleť. Koloidní stříbro je silně desinfekční, takže velmi účinně předchází tvorbě různých pupínků, popřípadě napomáhá jejich hojení – vlastně hojení jako takovému – např. škrábanců (zdravím mého miláčka kocourka Čerta J ). Nesmí se to s ním přehánět, protože pleť vysušuje. Já ho používám jen cca 1x do týdne, skvělé je také po čištění pleti. Po použití vždy pleť ihned hydratuji krémem. Pokud jste ještě nezkusili a máte problematickou pleť, jděte do toho!
Kartáček na mytí obličeje
Tento jsem kupovala v Rossmannu a není tak úplně jemný, proto jej používám zhruba 2x týdně s mycím krémem nebo pěnou a prakticky mi supluje peeling, který momentálně žádný oblíbený nemám. Už kvůli mikroplastům nekupuji žádné komerční. Stále dopotřebovávám peeling od Nuxe, ale obsahuje málo zrníček, takže až ho dopotřebuji, snad najdu dobrou přírodní náhradu.


Krémy a oleje:

Caltha – Citronový krém pro mastnou pleť
Caltha je česká (jupí!) značka přírodní kosmetiky. V jejich sortimentu najdete krémy, šampony, balzámy na rty, deodoranty, mýdla, zkrátka snad všechno potřebné. Zatím vše co jsem vyzkoušela bylo moc fajn, příjemné a voňavé, se skvělým složením a řekla bych i s láskou vyrobené. Citronový krém sladce ale přesto citrusově voní a je to lehkost sama. Nemám ráda hutné krémy, tenhle je přímo vodičkový, okamžitě se vsákne a nezanechá absolutně žádný mastný pocit. Je to můj nejoblíbenější krém na den. Pleť je hydratovaná, jemná a používám jej i pod oči. Jedinou výtku mám k obalu. U všech 3 kusů, které jsem (postupně) zakoupila nefunguje dobře pumpička a je to vážně k vzteku. Většinou krém vystřelí rychlostí blesku, rozstříkne se vám po celé ruce (někdy i koupelně) a pumpička ho doslova vyflusne, ještě k tomu dvojnásobné množství než potřebujete. Pevně doufám, že na tomhle Caltha ještě zapracuje.
Caltha – Hřebíčkový krém pro problematickou pleť
Další skvělý krém od téže značky. Tady už konečně v novém a lepším obale, který funguje bezvadně (původně u něj byl stejný průšvih jako u citronového). Krém voní po hřebíčku, je hutnější než citronový, ale opět příjemný, velmi rychle se vsákne a není mastný a pěkně hydratuje. Hřebíček působí protizánětlivě, měl by tedy i předcházet nedokonalostem. Mažu ho i pod oči.
Dulcia – Kolagenové sérum
Tenhle 15 ml drobeček vám sice příliš dlouho nevydrží a pokud si spočtete, kolik by stálo klasické 50 ml balení, pak jsme na 1.100 korunách. Musím ale říct, že je vážně skvělé. Séra bývají většinou tekutá, tohle je konzistencí i barvou jako klasický krém. Rychle se vsákne a opravdu jsem pozorovala, že pleť je po něm taková naducaná, vypnutá, hydratovaná. Opět moc doporučuji.
Skvalan
Se skvalany se loni přímo roztrhl pytel. Tento můj je z e-shopu Kosmetické suroviny, je ho doslova za pár korun ohromné množství a ráda ho používám na noc, když chci extra porci hydratace a výživy. Pokud jste ještě nezkoušeli, pak nevěřte řečem o „suchém oleji“, je to klasická olejová konzistence a blýskám se po něm jak zrcátko, ale na noc mi to nevadí a mám jej ráda.
Saloos – Kyselina hyaluronová
Gelové složení tohoto produktu je velmi lehké, pleť po aplikaci dokonce i pne, ale lze jej přemazat krémem. Olej jako druhá vrstva dobrotu nedělá a začne to celé žmolkovatět. Pár dní za sebou jsem jej i přes ono pnutí zkoušela na noc jen samostaně a musím říct, že pleť ráno vypadala moc hezky a byla vypnutá. Obzvlášť mimické vrásky, které mám na čele byly ráno úplně pryč, samozřejmě se do večera objevily znovu J


Masky:

Růžový jíl
Jemnější verze jílu, kterou bych se nebála použít ani na citlivější pleť. Nejdříve prášek musíte smíchat s vodou a pak nanést. Já to už zvládám v dlani, takže mi to nepřijde ani nijak pracné a nemusím pak ještě umývat nádobí J Maska na pleti zaschne, ale není tak nepříjemně pnoucí jako klasický zelený jíl a jde dobře smýt. Pleť by měla čistit. Já osobně bych asi nerozeznala obrázek před a po použití, ale pleť zmatňuje, mírně vysuší a řekla bych že napomáhá hojení pupínků.
Khádí pomerančová maska
Čistící a rozjasňující maska, která nádherně pomerančově voní je opět v práškové podobě a rozmíchává se s vodou (popř. hydrolátem), měla by pleť rozjasnit a vyčistit. Myslím že je opět na bázi jílu, takže vysosne mastnotu a pleť zmatní. Žádné další účinky opět nepozoruji, ostatně jako u všech masek.
Slupovací proužky na nos Rival de Loop
Tahle věc na mě skutečně funguje, vytáhne všechny nečistoty a pleť je na nějaký čas čistá. Vyzkoušeno asi milionkrát.

Vlasy:

Urtekram – Bezoplachový kondicionér Aloe Vera
Mám vlnité a objemné vlasy, které jsou v koncích sušší, proto jim občas dopřeju extra dávku hydratace a zmírním „rozlítanost“. Tento kondicionér jen přestříknu, vlasy uhladím a můžu jít. Jednoduché, efektní, balení je snad bezedné a cena nízká.
Balea Oil repair balzám
Ačkoliv jsem zkoušela plno balzámů např. od Alverde, tenhle „komerční“ od Baley mým vlasům prostě sedí. Nenajdete v něm silikony, složení je krátké, obsahuje arganový olej, panthenol a nádherně voní.

Co se šamponů týče, žádného oblíbence tu nemám. Za rok jsem jich vyzkoušela spousty a ani jeden mě nedokázal zbavit suché pokožky hlavy s lupy. Ani konvenční, ani přírodní a to ani ty se skutečně skvělým složením. Stále tedy hledám a budu ráda za vaše typy.


Rty:

Alverde – Měsíčkový balzám na rty
Výživný balzám, který ze rtů hned nezmizí, hojí je, předchází šupinkám a popraskání, je naprosto neutrální co se parfemace týče a nezabarvuje rty. Mám už asi milionté balení.
Labello - Blackberry shine
Velmi příjemný balzám, rty celkem hydratuje, i když na tomto poli určitě vede Alverde. Co na něm ale oceňuji nejvíc je v první řadě temně fialová barva. Rty zabarví do švestkova, což se mi ohromně líbí a voní jako fialové Bonpari.


Tělo:

Purity vision – Bambucké máslo
Tohle bambucké máslo zná snad každý, kdo o se o přírodní produkty jen trochu zajímá. Je to naprosto universální kousek, který lze použít na celé tělo, obličej, rty, vlasy, do koupele a dokonce i na vaření J Je krásně měkké, dobře se nabírá, na kůži taje a jde hezky rozetřít. Pocit je po něm samozřejmě trochu mastnější (tak je to máslo) a je lepší jej aplikovat na navlhčenou pleť, ale je moc příjemné a pokud to s ním nepřeženete, i na mastnou pleť se dá v pohodě použít.
Alverde – Tělové mléko jablko a karamel
Alverde – Sprchový gel jablko a karamel
Alverde – Krém na ruce jablko a karamel
Tyto 3 produkty disponují stejně sladkou jablíčkovo karamelovou vůní a to je nejhlavnější důvod, proč jsou v oblíbencích. Jednalo se o loňskou zimní limitku a já ji až nyní po roce dopotřebovávám. Mezi tělovým mlékem a krémem na ruce nevidím rozdíl, přijde mi to jako by to byl totožný obsah ve větší a menší tubě. Krém je hustý, ale dobře se roztírá, hydratace je průměrná, nezanechává nijak mastný pocit a je rozhodně fajn. Sprchový gel je naprostá klasika, pokožku mi nevysušuje, ale musím říct že já tenhle problém nemám s žádným sprcháčem, oceňuji přírodní složení a jak už jsem řekla slaďoučkou a pro zimní období ideální vůni.


Tak to bylo to nej ze skincare. Opět budu moc zvědavá na vaše oblíbené produkty. Mějte se krásně!

8 komentářů:

  1. To Purity vision Bambucké máslo už chci dost dlouho vyzkoušet, vypadá skvěle:). Díky moc za tipy!.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, je to opravdu super univerzální mazadlo.

      Vymazat
  2. Spousta inspirace, já si za poslední rok oblíbila oleje, v tom loňském Sagrada natura a Saloos , letos zatím Renovality :-), Bambucké máslo jsem nezkoušela , ale mám to v plánu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já většinou upřednostňuju krémy, protože mi na smíšenou pleť většinou sednou lépe, ale olej taky občas zařadím.

      Vymazat
  3. S tím úvodem se úplně ztotožňuju :) Na krémy Caltha a bezoplachový kondicionér Urtekram se musím podívat, vypadají lákavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Caltha je pro mě výborná značka, určitě na sortiment mrkni. :-)

      Vymazat
  4. Tak tyhle značky moc neznám, ale určitě bych je zkusila a zaujalo mě taky to koloidní stříbro, kde se dá koupit? Leia

    OdpovědětVymazat

Všem moc děkuji za komentáře, velmi si jich vážím. :-)